יום רביעי, 23 בפברואר 2011

הייתם רוצים

היי לכם מה נשמע?
כן נכון יש בשורות טובות שוב, אני עוקב אחרי ההתפתחות של תוכנת התלת ממד בלנדר, לאחרונה יצאו כמה חידושים חשובים בכללי לגבי התוכנה, נתחיל מהקל לכבד.


לרנדר דה לוקס

מנוע הרינדור LuxRender שיחרר גרסת RC ראשונה, יש הרבה שיפורים כגון תמיכה בהאצת חומרה GPU (כן אתם קוראים נכון), רינדור יותר ריאליסטי, שיפורים בקוד הליבה ובמהירות כמו גם בממשק משתמש, מה שאומר ש-SmallLuxGPU הולך להיות BIG, חשוב לציין שעדיין התמיכה ב-OpenCL לא מושלמת לגמרי, מוצאי הבאגים אתם מוזמנים לדווח.

למי שלא מכיר מנוע הרינדור LuxRender נחשב עד היום כמנוע איטי שמוציא תוצאת טובות וראליסטיות מפותח תחת רישיון GPL וזמין לכמות נכבדה של תוכנות תלת מימד מקצועיות אחרות.


2.57 אנחנו שם

קרן בלנדר הכריזה על תכונות חדשות שאנו הולכים לראות בתוכנה, בין יתר הדברים שהולכים להכנס לשם זה אפשרות שיפור של חלקיקי הנוזל, שיפור של הצמתים, ייבוא של SVG שזה בעצם מה שמשלב את אינקסקייפ שוב עם בלנדר ומותיר לנו לשלוח את הגרסה היציבה 2.49 לזיכרון.


 אדריכלים?

סקריפט נחמד בשם LoopTools שהיה זמין בגרסה היציבה של בלנדר 2.49 עבר שיכתוב לגרסת הפיתוח כעת הוא זמין להורדה ניתן לראות הדגמה שלו פה ולהכרזה והורדה פה, חשוב לציין שהוא יעבוד רק עם גרסה חדשה של התוכנה למי שרוצה יכול להוריד מגוון גדול של תוכנת בלנדר עם שיפורים שונים ומשונים כגון את מנוע LuxRender או יפה-ריי כבר משולבים בתוכנה מוזמן לגשת


יש פירות, רוצה?

פרוייקט לונדון קצת רקע, הינו פרויקט שהחליט להוציא סרט מלא משולב אפקטים על ידי תוכנת בלנדר (גם אפטר אפקט למען ההגינות) הרעיון הוא שכל הסרט הזה חופשי וחינמי והוא תוצר יפה של תנועת הקוד פתוח.

החדשות הטובות הם שסיימו את העבודה על הסרט, אומנם הוא עדיין לא פתוח לציבור הרחב אבל אל דאגה זה יגיע, במהלך הסרט תרמו כ-250 איש מזמנם ועוד יותר גם מכספם.



תגובה 1:

Unknown אמר/ה...

יישר כח על הפוסט!!!