יום שני, 25 באפריל 2011

או איזה בשורות..

נכון מזמן לא התראינו, הספקתי אפילו לצאת לחירות בזמן הזה אחרי כל ההתארגנות לפסח וזה ממש כיף ;-)
למי שלא מכיר לגוגל יש קיץ מעולה של קוד בו פרוייקטי קוד פתוח מקבלים קפיצה קדימה בהרבה דברים (למשל פרוייקט הכלוב של GIMP שנה שעברה ששולב גם בתוכנת krita של KDE).

זהו שנה חדשה עם פרוייקטים חדשים והשנה GIMP קיבלה 5 מקומות לפרוייקטים בניהם הולך להכנס האצת חומרה ל-GEGL, עוד הפתעה קטנה ישנה וזה שידידיינו התקבל לפרוייקט בגימפ, המון מזל טוב דרך צלחה מי שרוצה מוזמן לקרוא בלינק על חמשת הפרוייקטים החדשים של גימפ.

אינקסקייפ מגיעה עם 4 פרוייקטים שאושרו ובלנדר מגיעה עם 17 פרוייקטים זה מה שאולי מסמן את הקהילה החזקה ואת איכות הפרוייקטים תכינו חגורות.
אם כבר מדברים על בלנדר אז כמה חדשות ממש טובות, שוחררה הגרסה היציבה של בלנדר 2.57a כן "a", אחרי השיחרור המשתמשים דיווחו על כמעט 100 באגים נוספים, יש לציין שתוך יומיים(!) היתה הגרסה המתוקנת בחוץ.
דבר נוסף שגורם לחגיגה, קרן בלנדר שכרה שוב את  המפתח של המנוע רינדור הנוכחי של בלנדר לשיפוצים (עד היום הוא עבד באוקטן רנדר) לשכתב אותו מחדש מסתבר שזה לא פשוט לכן החלו בפיתוח מנוע חדש העונה לשם  Cycles, יש כבר מה לראות ממנו הוא משתמש ב-cuda של נבידיה והוא עובד ממש מהר, עוד שבועיים נראה שנוכל כבר למשמש אותו בידיים.

עוד קצת מעולם מנועי הרינדור
luxrender שיחררו גרסת RC שלישת למנוע שלהם ניתן להוריד אותו כאן.
אוקטן רנדר משחררים גרסת דמו לגרסת הפיתוח שלהם להורדה, הגרסה מסורסת (אוקטן אינה תוכנה חופשית אבל עובדת מעולה עם בלנדר).
דבר פחות נחמד וזה שפרוייקט של מנוע רינדור החופשי Yafa-ray לא התקבל לגוגל קיץ של קוד, חבל.

2 תגובות:

אלעד אמר/ה...

יש לך קישור לרשימת הפרויקטים שאושרו לגימפ ולאינקסקייפ?

Unknown אמר/ה...

http://www.google-melange.com/gsoc/projects/list/google/gsoc2011

רוב מה שקשור לאינקסקייפ זה פיתוח לווב