יום רביעי, 5 באוקטובר 2011

סקירת תוספים לבלנדר סיבוב שלישי

היי לכם, למרות שחשבתי בפוסט הזה לכתוב על גנרטורים שונים שיש לבלנדר אני משנה את דעתי בעקבות פרסום פוסט בבלנדר ארכיטקטורה 3D חלק מהכלים שהוא מקשר אליהם אני מכיר אבל את את החלק השני לא הכרתי ואני חושב שהוא מאוד ניצרך למידול בכלל ולמידול ארכיטקטורי בפרט.

הורדה
 
היות ולמפתח אין כח להתחיל להתעסק עם אתרי ניהול גרסאות הוא כל הזמן מעדכן את הפוסט שבו הוא פרסם את הכלים, הפוסט הזה נמצא פה שימו לב ללינקים שהוא נותן למטה בקשר לכלים נוספים.

את הטקסט שיש בתיבת טקסט מעתיקים ושומרים בקובץ עם סיומת PY כך למשל אם לכלי קוראים  Edge fillet אז הקובץ יראה כך  Edge fillet.py (משתמשי ווינדוס אם אתם משתמשים עם הכתבן של ווינדוס אל תשכחו להכניס את שם הקובץ והסיומת בתוך גרשיים כי אחרת הוא ייתן לזה סיומת TXT זה יראה כך "Edge fillet.py")
יש עוד אפשרות להוריד את כל החבילה של התוספים אלו ממה שאני קיבצתי

טעינת תוספים

פותחים את תיקיית ההתקנה של בלנדר ונכנסים לנתיב הזה
2.59/scripts/addons/
למי שרוצה בדרך הגרפית של התוכנה אז אחרי שפותחים את התוכנה ניגשים ל-קובץ >> הגדרות משתמש >> תוספים >> התקן תוסף..
קדימה לעבודה

עד כאן החלק המשעמם של הפוסט מכאן החלק המעניין אני מציג את התוספות לפי איך שהם מופיעים לי בתוכנה, כל התוספים הללו מופיעים במדף של התוכנה במצב עריכה (T במקלדת למי ששכח).

Ark
תוסף מעניין מאוד מה שהוא עושה זה לקחת זווית במש ולהפוך אותה לעגולה כמובן שיש שליטה על כמות הקודקודים שיתווספו ועל הגובה של הזווית לשעבר.
אופן השימוש בכלי זה לבחור את שני האדג'ים שיוצרים את הזווית ואז להפעיל את הפקודה שכאמור נמצאת בשלף במצב עריכה.
הנה תמונות של לפני הפעלת הפקודה ואחרי.



Fillet
תוסף זה יעזור לכל מי שממדל ולא משנה באיזה סגנון, מה גם שבהרבה מקומות הוא יפחית את כמות הקודקודים באובייקט.
אופן השימוש בכלי זה הוא כמו בכלי הקודם, בכלי הזה יש אפשריות נוספת בקשר לbevel כמו שהעגלוליות תהיה כלפי פנים או שהוא יצור מעגל משני הקודקודים שהכי קרובים לתחילת הקימור
תמונה לדוגמה

inset fillet
תוסף נחמד שכל תפקידו זה להוריד את הפייסים של האובייקט ולהשאיר רק את המסגרת לא אחרי שהוא מעגל את הפינות, מהר מאוד תשימו לב שאפשר לעשות איתו דברים ממש נחמדים.
אופן השימוש בו די פשוט רק צריך לבחור את הפייס הרצוי ולהפעיל את הפקודה.
תמונה לדוגמה לפני ואחרי

inset outline

תוסף מעולה לחלק מכם הוא יראה מוכר כבר מאזור המודיפייר אבל לא הוא עושה את העבודה טוב יותר (לדעתי) מה שהוא עושה זה לקחת את המש שנבחר ולעשות לו אקסטרוד החוצה כך שאם מדובר במסלול שאמור להיות קיר אז הוא יצור את הקיר, אכן לפני לא הרבה זמן הבנו עוד תוסף שעושה את זה רק שפה אשפר גם ליצור רצף של אקסטרודים כאלה במרווח מסוים ולא צריך להוסיף שהוא לא מעוות את האקסטרוד של האובייקט (שבעצם בגלל זה הוא נכתב).
אופן השימוש בו הוא לבחור את המש ולפעיל את הפקודה פשוט וקל.
תמונה לדוגמה
בחבילה זו יש תוסף נוסף בשם Lethe שהוא מקביל לפקודה שכבר קיימת בבלנדר תחת השם Spin וגם מודיפייר שעושה את העבודה שלה כך שלא ממש הבנתי לכמה היא בדיוק נכתבה, בגדול מה שהיא עושה זה לקחת את החלק שנבחר מהמש ולסובב אותו לפי ציר מסוים תוך כדי שיכפול מספר פעמים שאותו המשתמש קובע.

גמר חתימה טובה לכולם.

תגובה 1:

Unknown אמר/ה...

וואוו!!!!
הותקן לאלתר!!!