יום ראשון, 23 ביוני 2013

GPU: לחסוך 33%

למי שלא שמע עד עכשיו גרסאות חדשות יותר מ 4.2 Cuda הציגו ירידה במהירות הרינדור ולכן ההמלצה היתה להשתמש ב4.2 לטובת המהירות דבר שקצת הרס לליבות הקפלר את החגיגה.
לפני כמה ימים אני מטייל להנאתי בפורומים של Blender Artist ונתקל בהודעה על ניסיון קוד שאמור לייעל את מהירות הרינדור של Cycles על גרסאות Cuda חדשות יותר, קריאה כמובן לקהילה לבדוק אם כולם מקבלים האצת רינדור ואם יש באגים, בצורה גורפת גרסת ערכת הכלים 5.0 Cuda הציגה את זמן הרינדור הטוב ביותר עם האצת רינדור שנעה בין 25%-33%, אממ אני חושב לעצמי מעניין מה קורה בלינוקס.

יום ששי האחרון שוחררה ההודעה כולם שמחים כולם מרוצים קדימה לעבור לCuda 5.0, חיפוש קליל של נתונים על ביצועים בקרב משתמשי לינוקס השאיר לי את השאלה בסטטוס הזה "?", חושב לעצמי אם אין נתונים קדימה ניצור אותם.

(התראת שעמום, קטע טכני)

מוריד את ערכת הכלים מהלינק הבא, 670MB??? מדבר עם חבר בווינדוס ושומע שהוא ששם ההורדה שוקלת 1GB, אה כן 670MB מעולה בשבילי, כרגיל בעולם הלינוקס נותן הרשאת ריצה לקובץ קליק כפול ונפתח טרמינל נחמד עם התקנה, לא אני לא יספר לכם כמה אני מוצלח בלינוקס (כלום) וכמה המחשב שלי יכולה להעיד על זה (המון) רק כמה נקודות שצריך לשים לב אליהם במידה והחלטתם לעדכן

  • את Cuda צריך להתקין מימנשק שורת הפקודה תוך כדי שהX הולך לישון, למי שרוקע ברגל על זה שאין לLightDM אפשרות כניסה לשורת הפקודה מוזמן להיכנס לטרמינל על ידי לחיצה Ctrl+Alt+1 ולכבות את השירות של LightDM עם הפקודה הבאה

sudo service lightdm stop $          
// 
  • עכשיו אפשר להתקין Cuda מה שמוביל אותנו לדבר השני אליו צריך לשים לב, כשמתקינים את ערכת הכלים ההתקנה צריכה דרייבר וכאופציה ראשונה היא מציעה להתקין את הדרייבר, בלינוקס הדרייבר והקרנל של המערכת הולכים שלובים יד ביד, התקנה של דרייבר בלי לערוך היכרות עם הקרנל יגרום לשרת הגרפי לא לעלות, אז למי שלא מחפש הרפתקאות שיסרב להתקנה של הדרייבר ויעדכן אחרי זה (אין לי מושג איפה) את ההתקנה איפה הדרייבר נמצא.

    מי שכן מחפש הרפתקאות כי הן הדרך "הקצרה" יותר (מחוסר ידע כמובן) יכול להתקין את הדרייבר ו"להרוס" את המערכת, אחרי זה לעדכן את המערכת כך שהיא בעצמה תזהה שיש לה במאגרים דרייבר מעודכן יותר (הישן, זה שעובד טוב עם הקרנל) ואז הכל יחזור על מקומו בשלום.
    (למי שכן יש פתרון נורמלי איך עובדים עם ההתקנה בלי לעשות עבודה כפולה יותר ממוזמן לשתף)


להתחיל לרוץ

זהו סיימתי להתקשקש עם החלק הפחות מעניין, מפעיל את הגרסה האחרונה מהמאגרים, טוען אליה את סצנת הבדיקה של Mike Pan ומשיג תוצאה של 1:36 שניות, שום שיפור בזמני רינדור, סיבוב קל בערוץ של בלנדר הזכיר לי שהגרסה שלי בת השלושה ימים כבר זקנה במונחים של בלנדר, הורדה של גרסה עדכנית הוכיח שזה גם נכון.
מרנדר ואלו התוצאות 
Cuda 4.2: 1:36
Cuda 5.0: 1:01
שיפור ביצועים של 33%, נחמד בהחלט.

4 תגובות:

Unknown אמר/ה...

כיצד מתקינים את ה- cuda 5.0 בווינדוס?

Unknown אמר/ה...

לא ניסיתי אבל זה בטח משהו כמו Next Next Next.

מכסח המדפסות אמר/ה...

זה די נכון

Unknown אמר/ה...

שלום לאלה שהצליחו להתקין את Cuda5.5
שאלה לי אליכם:התקנתי היום את השדרוג,אך תוך כדי התקנה (בוינדוס7) נתבקשתי להתקין את Visual Studio,תכנה ששוויה 615 יורו :-(, אז נאלצתי להמשיך את ההתקנה בלעדיה.כרגע אין לי שמץ של מושג האם השגתי שיפור ברינדור,כיוון שאין לי סצינה מוקדמת אליה אוכל להשוות את הביצועים.השאלה היא,עד כמה קריטית ההתקנה של Visual Studio לשידרוג מהירות הרינור.ד"א,כן הותקנה באופן אוטומתי התכנה Nsight Visual Studio Edition.תודה וסליחה על האריכות.