יום חמישי, 27 בינואר 2011

להיות סלקטור ולהשאר חנון

זה לא סוד שהחלק החשוב ביותר בגרפיקה זה לבחור אובייקטים בצורה טובה, הרבה פעמים השימוש בבחירה הוא על מנת לצרוב אובייקט מהרקע, והרבה פעמים הוא בא לתחום את השטח עליו אני רוצה לעבוד, לדומה אם יש לי פילטר טישטוש שאני רוצה להחיל על מיקום מסויים בתמונה ולא על כל התמונה אני אצור בחירה למקום ורק אז יטשטש.
יש כמה דברים שכדאי להכיר כשמדברים על בחירה, זה אומנם שטח ממש גדול בשביל לדבר עליו ופוסט אחד לא יספיק להקיף את הנושא, אבל כמה טיפים ודברים שחלקכם בטח מכיר ששווה להזכיר אותם.

מסיכות רבותי! מסיכות...
אחד הדברים שלא ממש מובנים לאנשים זה עניין המסיכות, איך זה עובד?
הרעיון שמאחורי המסיכה הוא המשחק צלליות שהיינו משחקים פעם, מדליקים פנס בחדר חשוך ועושים עם היד צל כדי ליצור צורה מסויימת, ננתח את זה לרגע יש לנו משטח שלם של אור ברגע שאני שם את היד אני יוצר צל שזה בעצם "מכסה" את המשטח שהיה לפני כן ויוצר צורה, אותו דבר במסיכות של תוכנות גרפיקה יש מאחורי המסך של המחשב לדים שנותנים לי אור ומציגים לי את המשטח שלי (במקרה שלנו זאת תמונה) ברגע שאני יוצר שכבת מסיכה (במצב אטום שזה אומר שכבה בצבע לבן) כל מה שלבן מציג לי את התמונה, מה שמופיע בשכבה כשחור הוא בעצם מסתיר את התמונה את המשטח שלי כי הוא כאילו עומד כין האור שמוקרן למסך ולמסך ומסתיר את החלק עליו הוא נמצא.

אחרי שהבנו מה תפקיד המסיכה וכיצד היא עובדת נוכל לבצע שימוש בה לצורך בחירה.
כשמשתמשים עם כלי הבחירה ויוצרים "נמלים" על התמונה תמיד יש תחושה כזאת שזה זמני, אם אני יעשה פעולה מסויימת שמצריכה לבטל את האזור בחירה אז כל מה שעמלתי עליו כדי שיהיה באזור בחירה ילך לטמיון, אז כך לא! ישנה אפשרות לשמור אזורי בחירה כדי שתמיד יהיה אפשר לטעון אותם שוב. הכיצד?
פותחים מסמך ויוצרים אזור בחירה, פותחים בתפריט בחירה > שמור לערוץ
עכשיו שימו לה שיש לכם בחלון הערוצים ערוץ חדש שהוא בצבע שחור לבן, זוכרים מה אמרנו בקשר לשחור לבן? מה שקרה זה שהתכנה יצרה בעצם ערוץ שהוא מסיכה, למעשה אם אני יציג רק את המסיכה אני יוכל לראות איזה אזורים נבחרו ואיזה לא בצורה טובה יותר כי זה שחור לבן שזה דבר הרבה יותר ברור משיירת נמלים.
בכדי לממש את המסיכה הזאת ולהפוך אותה לבחירה כל שעלינו לעשות זה ללחוץ על ערוץ המסיכה עם Alt, אם ברצוני לערוך את המסיכה אני אגרור את שכבת הערוץ למשטח עבודה שלי היא תהפוך להיות שכבה רגילה בצבעי שחור לבן, יערוך את השכבה זאת עם צבעי שחור לבן (או אפור כדי ליצור אטימות חלקית) וכשאסיים  יגרור את השכבה (מחלון השכבות) לחלון הערוצים והנה יש לי ערוץ שערכתי אותו ושני יכול ליצור ממנו בחירה מתי שארצה.

להתחפש במהירות
אופציות אחרות שיש עם מסיכה ובחירה זה מסיכה מהירה, איך זה עובד?
אני לוחץ על כפתור המסיכה מהירה (נמצא בחלון משטח העבודה בפינה למטה) וכל התמונה שצבעת לי בצבע ורוד חצי אטום (ישנה אפשרות כמובן לשנות את הצבע של המסיכה) כל מה שאני אמחק יהפוך לבחירה כשאוריד את המסיכה.
לדבר זה יש הרבה שימושים כמו ליצור פיידים במקומות שונים בתמונה או להפעיל אפקטים על השכבה כדי לקבל בחירה כללית ולא אחידה,
אבל לדעתי הדבר הגדול היותר שהיא בעצם מאפשרת לעשות זה שאני יכול ליצור אפקט טישטוש לדוגמה שילך ויעלם, מה שאומר שבצד אחד של התמונה הכל חד וזה הולך ומטשטש בהדרגה עד הצד השני (למשל כדי ליצור צל שבצד אחד הוא מטושטש ובצד שני הוא חד).
בכדי לקבל תוצאה כזאת כל שאני אצטרך לעשות זה ליצור מסיכה מהירה ולעשות עליה מעבר צבעים של שחור ולבן (זאת בכל זאת מסיכה) מתחילת האזור שאני רוצה אותו מטושטש ועד למקום שאני רוצה שיפסק הפייד של הטשטוש ולסגור את המסיכה מהירה על ידי לחיצה נוספת על האייקון שלה.


 מה אנו רואים? מה זה? הוא יצר לנו בחירה רק לחצי מהשטח שהגדרנו לו


אז כך שלא! כל ההגדרות עובדות מצויין ומה שהגדרנו לו עדיין עומד בתוקפו, רק שהתכנה לא יכולה ליצור בחירה למה שיש לו חצי שקיפות (אני חושב שזה נתון שניתן להגדרה) ולכן הוא לא מציג את הבחירה אבל היא עדיין קיימת, ברגע שאני יפעיל איזה פילטר שזה לא יהיה או במקרה שלי טשטוש הוא יציג אותו בצורת פייד והרי התוצאה



תגובה 1:

Unknown אמר/ה...

חידשת לי! יישר כח!!!