יום חמישי, 12 בספטמבר 2013

לשדרג בלי קוד

בלוג שאני מאוד אוהב לבקר בו ולעקוב אחריו זה הבלוג של הצייר David Revoy, בלוג מעולה בכל מה שקשור בציור עם כלי קוד פתוח, כאחד שציור לא הצד החזק שלו המידע שהוא מעלה שם ממש עוזר לשדרג את היכולות.

כבלוג שחושב פתוח תוכלו למצוא שם הרבה כלים שימושיים החל מתסריטים לקימפול תוכנות ציור מגרסאות הפיתוח, כלי מהיר לפרסום תמונות (כולל קולאז'ים, שינוי גודל, חתימה ועוד הרבה דברים יעילים), ומברשות ציור עליהם אני רוצה להגיד כמה מילים.

לפני שנתיים שלוש הפיתוח של תוכנה Krita  החל להיכנס לקצב רציני יותר, אומנים מהקהילה הפתוחה החלו לתת משוב ולנסות לשפר דברים מהעיניים והיד של האומן, התהליך עבד נהדר כי אחד הדברים שבאמת מורגש בתוכנה זה מנוע המברשות שלה, עבר זמן והחלו להגיע משתמשים מקצועיים יותר, מברשות שמוגדרות ישר לעבודה ולא מצריכות הגדרה על כל קישקוש החלו להופיע, אחת מחבילות המברשות ואולי המובילה שבהן שהיא של האומן David Revoy ואחת לכמה זמן הוא משחרר עדכון לחבילה עם מברשות חדשות והגדרות נוחות יותר.

בפוסט שהוא שחרר לא מזמן בו הוא מציג  V3 לחבילת המברשות הוא מסביר את הכלים החדשים הפעולות שלהם ולמה הן מתאימים, שמרתי את המידע הזה בפלייליסט של הדברים שצריכים בדיקה מאוחר יותר ואתמול סוף סוף יצא לי לשבת ולראות על מה המהומה,
אין מה לומר אני חושב שהפעם השדרוג הוא הרבה יותר חזק והמברשות ממש יעילות ופשוטות, מברשת שהפתיעה אותי זאת מברשת התזוזה שחשבתי שתטשטש לי את הציור ותמרח אותו אבל לא להפתעתי זה עבד יפה, ההרגשה בציור היתה מעולה ובפעם הראשונה הצלחתי לצייר עם הצללות בלי להחליף בכלל צבע למברשת.

לסיכום: לציירים שבנינו שרוצים לבדוק כלי חדש מוזמנים גם לטעום מהתוספות שמלוות אותו.  

אין תגובות: