יום שבת, 14 בספטמבר 2013

להתקין Cuda והפעם נכון

מזל טוב

התחדשתי! אחרי כמעט 3 שנים עם אובונטו סופסוף פרמטתי את המחשב והתחדשתי במערכת חדשה, למרות שרציתי לעשות דבר זה זמן רב הדבר שהכריע את הגורל היה דווקא חלוקה לא נכונה של הדיסק קשיח שבזמנו היתה אקטואלית אבל לשימוש שלי היום במחשב זה פחות מתאים.
בגדול זה אומר לשבת ולהגדיר הכל מחשב וגם להתקין שוב Cuda 5.0 לבלנדר, למי שזוכר מהפוסט הקודם אני די משתמש קצה בלי הרבה ידע בלינוקס, בעוד שבפעם הקודמת העיקרון שהוביל היה להתקין Cuda בלי לדפוק את המערכת העיקר שיעבוד ולא משנה כמה עקום תעבוד, העיקרון הפעם היה לא משנה כמה פעמים תהרוס את המערכת העיקר להבין את הרעיון אחת ולתמיד, בפוסט זה אשתף כמה תובנות ותיקון טעות קטן מהפוסט הקודם.

הפתעות

מסתבר שהחיים קלים יותר ממה שחשבתי, הליך ההתקנה היה בעצם אותו דבר רק שבניגוד לפעם הקודמת שהבנתי שצריך ממשק טקסטואלי להתקנת Cuda הפעם נפל האסימון שההתקנה לא מתקדמת בגלל שאני מנסה להתקין גם דרייבר, עכשיו שניסיתי להתקין רק Cuda בלי דרייבר הדברים רצו בצורה חלקה, בשביל שהמערכת תשתמש בCuda היא צריכה קישור למיקום ההתקנה כדי שתוכל להריץ את הSDK כל שבעצם נדרש זה להכניס את תיקיית הקבצים הבינרים של Cuda לנתיב הרצת הפקודות של המערכת, הרצת הפקודה הבאה פתרה לי את הבעיה.

 PATH="/usr/local/cuda-5.0/bin:$PATH $

עכשיו כשאני יריץ פקודות שמחפשות להריץ את Cuda המערכת תכיר את הנתיב בו הבינרי נמצא, ברמת העיקרון בשביל בלנדר החלק הזה מספיק לי בהחלט, אם אני ירצה לפתח בCuda אצטרך לקשר עוד 2 ספריות דבר שכנאה לא יקרה אצלי בזמן הקרוב.

לסיכום אז מה יש לנו, התקנה של Cuda 5.0 בלי להיכנס לממשק טקסטואלי ובלי להשתגע עם התקנה לא נצרכת של דרייבר לא מתאים רק כדי שהמערכת תכיר בו, והחלק הכי חשוב כמובן שכל תהליך ההתקנה מסתכם ב5 דקות.


3 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

בצורה כזו הנתיב יתאפס כל אתחול.
יש לקבע אותו בקובץ ‎.rc וכד'

Unknown אמר/ה...

כמו שאמרתי לא מבין הרבה בלינוקס, אחרי שאתה מריץ את זה כמנהל גם אחרי 100 אתחולים זה עדין מתפקד.

Unknown אמר/ה...

שלום התקנתי קובנטו על מחשב חדש וגם אני לא מבין כלום בלינוקס...
האם גם אני צריך להתקין עכשיו דרייברים או CUDA או כל מני כאלה??