יום שני, 14 באוקטובר 2013

אליה וקוץ בה

האליה

למי שמכיר קצת תלת ממד מכיר את הצורך בהשגת טקסטורה שחוזרת על עצמה בצורה טובה כשמכפילים אותה מספר פעמים, יש טקסטורות שהן טובות מאוד וכמה פעמים שנשכפל אותם הן עדין יראו טוב ולא ישימו לב שהן חוזרות על עצמן ויש טקסטורות שאפשר לשכפל אותן רק שלוש או ארבע פעמים מעבר לזה כבר שמים לב למחזוריות שבטקסטורה, הדבר נגרם מאזורים בהירים וכהים בטקסטורה, ככל שמשכפלים את הטקסטורה יותר האזורים הללו יוצרים "טקסטורה" משלהם דבר שאיננו רוצים.

אז מה עושים? אפשרות אחת יש שיטת עבודה בפוטושופ שמאפשרת לנרמל את האזורים הללו למשהו פחות בולט, אפשרות שניה שהחלטתי לבדוק היא עם Krita, בגרסת הפיתוח של Krita 2.8 נכנסה תכונה שתמצא חן בעיני אנשי הטקסטור, התכונה בעצם משכפלת את אזור הציור לכל הכיוונים, קישקוש קטן שאני יעשה בצד הציור ישוכפל לכל הבד של הציור כפי כמות ההכפלה (דבר הנקבע על פי הזום).


הקוץ בה

נשמע מעולה תכונה שימושית ביותר ובדיוק למה שאני צריך קדימה נלך לבדוק, מפתח בצוות של Krita מתחזק PPA של גרסת הפיתוח לאובונטו (אפשר למצוא על זה יותר פרטים פה) קדימה להתקנה, ההתקנה מסירה את הגרסה היציבה שעל המחשב ומתקינה את גרסת הפיתוח שמכילה את התכונות החדשות, הפעלה מחדש של המערכת והתוכנה עולה כיאות. פותח את הטקסטורה אותה הייתי צריך ולוחץ על W בחשש, הופ הכל משוכפל מעולה! משחק קל עם העט וסיימתי עם הטקסטורה כעת כבר לא מורגש שהיא משוכפלת. פותח את בלנדר כדי לראות איך היא נראית על המודל ו.... כלום בלנדר לא נפתחת לי, בודק עוד במערכת ואני שם לב שעוד ועוד תוכנות הפסיקו לעבוד, אמרתי הפסיקו לעבוד? לא בדיוק, התהליך שלהם עובד אבל שום זכר לתוכנה בממשק הגרפי, בנוסף לכל החגיגה גם תוכנות QT שכן הסכימו להיפתח עשו טובה שהן זזות (חוץ מ-Krita כמובן כיאות ולא הבינה מה אני רוצה ממנה)

בודק עוד קצת ומנסה לראות מה קורה עם הRoot מפעיל את התוכנה שניה וחצי והופ היא עולה, אוקי הבעיה אצלי בהגדרות, מגרד בראש מה עכשיו? ועוד באמצע פרויקט... לעבוד תחת הRoot לא בא בחשבון, מנסה לדלות פתרונות בעמקי הידע הדל שלי בלינוקס ואני נזכר ששמעתי בעבר על כלי שעוקב אחרי פעילות התוכנה נראה אולי הוא יוכל לעזור לי, רק שניה מה השם שלו? חיפוש קצר ברשת מצא לי כלי בשם strace, הרצה של בלנדר תחת strace הציגה פלט מעניין, זה היה נראה כאילו PulsAudio נכנס ללופ בתהליך ההפעלה של התוכנה ולא נותן לתוכנה להמשיך לעלות, חיפוש קליל באפשרויות ההרצה של בלנדר דרך שורת הפקודה גילה לי שיש אפשרות להפעיל את התוכנה בלי קול בצורה הבאה blender -noaudio, רושם את הפקודה וממש מקוה שהנס יתרחש, שניה וחצי והופ התוכנה עולה, אוקי אז עלינו על הבעיה משהו בהתקנה של Krita הגדיר לי את שרת הקול שבמחשב עכשיו השאלה מה בדיוק קרה ואיפה,  (הבעיה נוצרה ככל הנראה בעקבות זה שהמערכת שלי מוגדרת לעבוד עם שרת הקול Jack דבר שככל הנראה ההתקנה של Krita לא לקחה בחשבון).

עבודה עבודה עבודה וזהו קצת מנוחה אפשר לנשום ולנסות לראות איך מסדרים את המערכת בלי להרגיז אותה יותר מידי, היות ולKrita לא אמור להיות תקשורת עם קול בצורה כלשהי וכל הבעיות היו עם QT המקום הראשון אליו ניגשתי היתה תיקיית ההגדרות של KDE הלא היא kde., הרעיון היה להעלים למערכת את התיקייה ואז המערכת תיצור תיקיה חדשה עם הגדרות ברירת מחדל, משנה את השם של התיקייה ומעלה את המערכת מחדש, ואוו שכחתי איך נראית המערכת בלי כל ההגדרות שלי, קיבלתי ממשק חדש כאילו יצא ישר מההתקנה, מנסה להפעיל תוכנות ו.... כלום שום דבר לא השתנה הבעיה עדין קיימת.

קדימה PulsAudio, הולך לתיקיית ההגדרות של שרת הקול ושוב מעלים אותה למערכת, משנה את השם ומאשר וכבר אני שם לב שהמערכת יצרה לי תיקיה חדשה של PulsAudio או נשמע מעניין, בודק אם הכל עובד כשורה ו... יש! הכל עובד!

אז היה לנו פה
  • Krita תוכנה מעולה, במידה והחלטתם להיות הרפתקנים קחו בחשבון שיש דברים שיכולים להשתנות גם אם אין להם קשר ישיר לתוכנה בה אתה משתמשים (לא, זה פשוט ממש מעניין אותי איזה קשר יש בין Krita לקול, באיזה צומת הם נפגשו).
  • במידה ושרת הקול שלכם הוא Jack לא משנה כמה הוא מוגדר טוב ובאיזה הרמוניה המערכת שלכם עובדת איתו תמיד יכולות להיות לכם הפתעות גם מדברים שלא ציפיתם להם כלל.
  • לחץ, ספורט אקסטרים לשריר הלב.
מה לא היה לנו פה
  • תכונת השכפול בKrita תעבוד אך ורק אם התוכנה מוגדרת לעבודה עם OpenGL דבר שצריך להפעיל בהגדרות התוכנה.
  • את השורה הזאת שרק צריך להוסיף לה כוכבית (#) או לשנות לה את ההגדרה בלי להפוך את המערכת, כזה המצב הוא כשאתה נוב.
  • כלי כמו strace לווינדוס

תגובה 1:

Unknown אמר/ה...

תודה על התיעוד, שמח שיצאת מזה בסוף.