יום ראשון, 13 באפריל 2014

חבר חדש Darktable, או איך לעשות Post Production בכמה שניות

היי כבר המון זמן לא כתבתי בבלוג, האמת שאף פעם לא שכחתי אותו פשוט רוב הדברים שיש לי לשתף לא מצדיקים פוסט אלא יותר כמה מילים בG+.

אז מה מצדיק פוסט?

תחביב שיש לי זה לראות סרטוני Timelapse של יצירות בבלנדר, זה תמיד נחמד לראות גישות שונות של יצירה ואחרי שמכירים כבר את הכלים זה נחמד לראות איך עוד אפשר להשתמש בהם, אתמול ישבתי לראות את הTimelapse הזה ובסוף הסרטון אני רואה שהוא משתמש בתוכנה בשם DarkTable כדי לעשות Post Production (מעכשיו PP). 

DarkTable? כן אני מכיר אבל אף פעם לא חשבתי להשתמש בה בשביל PP, כמה מילים על התוכנה DarkTable היא תוכנה לצלמים מיועדת לערוך קבצי RAW וקבצי תמונה, כתוכנה לצלמים התחום עליו היא חולשת הוא צבע ותאורה, יש עוד אפקטים שאפשר לעשות איתה כמו HDRI אבל זה לא החלק העיקרי וזו הסיבה שעד היום גם לא חשבתי לשבת לעבוד איתה ברצינות על הרינדורים שאני מוציא מבלנדר.

אתמול לקחתי אותה ברצינות לנסיעת מבחן ראשונה וישבתי לעבוד על אחת התמונות הראשונות שלי עם סייקלס, המודלים בתמונה לקוחים מ blend swap ועברו כמה שיפוצים קלים, בזמנו התמונה נעשתה כדי לבדוק טכניקה פרימיטיבית ליצירת וילון (כן גם רעיון מאחד הTimelape) ואם כבר אז כבר.

כבסיס התוכנה יודעת עובדת עם OpenCL כך שלמי שיש כרטיס גרפי טוב כל שינוי מוצג כמעט בזמן אמת, לכל תמונה שנכנסת לתוכנה נוצר קובץ xml שמכיל את השינויים שנעשו לתמונה וכך גם אחרי 50 פילטרים עדין אפשר לחזור אחורה לפילטר הראשון ולערוך כל דבר כאמור הכל כמעט בזמן אמת, בגמר העבודה אחרי שהחלטנו שיש לנו את התוצר הרצוי אפשר לייצא לתמונה חדשה או לדרוס את התמונה הקיימת עליה עבדנו, עד אז שום אפקט שנשים בתוכנה לא ישב ישירות על התמונה.

התוכנה מחולקת לשלושה אזורים, פנאל תחתון שמציג את התמונות אותם טענו לתוכנה (כבר בשלב זה נוצר הxml), פאנל שמאלי שמכיל נתונים על התמונה, היסטוריה וכו', פאנל ימיני שמכיל את הפילטרים והוא תכלס אזור העבודה שלנו, בניגוד לתוכנות גרפיקה אחרות כשרוצים להסתיר אפקט לא עוצמים לו את העין אלא לוחצים על כפתור הTurnOff (מסומן באדום)
במידה ונרצה לאפס את השינויים לברירת המחדל של הפילטר נשתמש בRest (מסומן בכתום)

כמה דברים נחמדים שמצאתי תוך כדי עבודה.

  • יצרתי פילטר נהדר ורק רציתי לבדוק איך נראה / מה עושה הסליידר שלמטה והופ הוא הרס לי את כל הפילטר, יש אפשרות לאפס ערך בודד בפילטר על ידי הקלקה כפולה על הערך שהמחוון מעלה / מוריד.
  • מה זה הממשק הקטן הזה אני לא רואה כל כך כמה ואיך זז המחוון של הפילטר, לחיצה שמאלית בעכבר על המחוון ותוך כדי לחיצה ימנית בעכבר תפתח לנו את הפופאפ הזה שיקל עלינו את המלאכה. 

אז איך זה נראה

למי שמעניין אותו כך זה נראה לפני ואחרי, עכשיו אני חושב שאולי קצת הגזמתי עם האפקט של האור כי הוא הפך את התמונה לחלבית קצת, אולי זה המחיר של עבודה בלילה עם תוכנה שהUI  שלה גם כך כהה..




אין תגובות: