יום ראשון, 15 במאי 2011

כשדימיונות הופכים למציאות

זוכרים שדיברנו על זה שמפתחים לבלנדר מנוע רינדור חדש Cycles?
אז כך הוא לא השתחרר אחרי שבועיים כמו שדובר, הוא היה בחוץ אחרי 3 ימים וכבר יש מה לראות ממנו.
בפורומים של בלנדר ישנו אשכול של ניסויים עם סייקלס יש מה לראות שם עבודות ותוצאות ממש מדהימות, כמו גם תמיכה ועזרה במנוע החדש שתיעוד אין לו.
עשה לי תאבון הסייקלס הזה החלטתי לקחת אותו לסיבוב, רק נזכיר שמדובר על מנוע שמרנדר בזמן אמת את הסצינה וככל שעובד הזמן כך הוא מביא את הרינדור לאיכות טובה יותר, עוד משהו המנוע ידוע כמשתמש ב-GPU עם Cuda של נבידיה ולכן הוא מצליח לתת ביצועים טובים ומהירים.

התקנתי, זאת אומרת לא התקנתי הורדתי חבילה מוכנה מאתר GraphicAll.org וניסיתי לרנדר עם המנוע החדש לוחץ F12... כלום! מסך שחור, אחרי בדיקה מעמיקה יותר מסתבר שמעל הפנל העליון של תוכנת בלנדר יש מסוף של שגיאות, אם יש שגיאה הוא מודיע מהיא, מה שהיה חסר לי זה כמה חבילות שהייתי צריך להתקין אחרי זה הכל עבד יופי טופי.

קטע טכני אפשר לדלג הלאה
(חשוב לזכור שהמנוע עובד על ידי שימוש בקומפוזיטור בכדי לראות משהו בכלל צריך לאפשר אותו, יש כבר חומרים מוכנים אפשר לערבב חומרים כגון מט עם זכוכית ואז לקבל חומר מבריק אבל אטום ועוד, דבר שהיה חדש לי זה שאין מנורה במנוע הזה כל מה שצריך לעשות זה לבחור איזה אובייקט אותו רוצים ונותנים לו חומר של מנורה כך שכדי לשלוט על שטח התאורה צריך לקמר אותה כלפי פנים או חוץ תלוי איזה אפקט רוצים להשיג.)

הרינדור מרגיש נחמד היות ואני לא בעל כרטיס גרפי חזק (GT 220) אז העדפתי לרנדר עם המעבד ולא עם המאיץ גרפי (כן אפשר לרנדר גם עם המעבד) פעולה שהתבררה כנבונה לאחר מעשה, הרינדור יוצא ממש טוב והרבה יותר ראליסטי מהמנוע הקודם אם כי כשמשתמשים במעבד לוקח זמן להשיג רינדור בלי רעש בתמונה.
כנראה שאני אקנה מאיץ גרפי חדש אני בונה על ה-GTX560ti של נבידיה מה הניסיון שלכם איתו?
הנה כמה ניסיונות עם סייקלס.


תגובה 1:

Unknown אמר/ה...

יופי של כתבה!!!