יום שבת, 6 באוגוסט 2011

כמה דברים נחמדים בבלנדר

היי שלום לכולם
היה פה שקט לאחרונה דבר שאני מקווה שהולך להשתנות.

אני משתמש בלנדר כבר כמה שנים ואחד הדברים שהפריעו תמיד בעבודה עם תלת ממד זה שאחרי שיש לי אובייקט קצת מורכב יותר שאני עובד עליו כבר נהיה קשה קצת לערוך אותו כי כל העסק הופך להיות מבולגן מהמש ומהפוליגונים וההתמקדות על החלק הנצרך באובייקט קשה יותר, כמובן שאפשר להשתמש עם הסתר על ידי מקש H (וחזור על ידי Alt+H) אבל בכל זאת יש כמה דברים נוספים שיכולים לעזור הרבה.

הנה כמה טיפים שיעזרו לכם מאוד מאוד בכל מה שקשור בתזוזה יעילה בתלת ממד.

הבעיה: יש לנו סצינה שלמה של אובייקטים ואנו רוצים למדל אובייקט מסויים אבל כל האחרים מפריעים לנו להתמקד עליו
הפיתרון: לחיצה על מקש ה "/" (חילוק במקלדת המספרים) תתן לנו התמקדות רק על האובייקט הנבחר לחיצה נוספת תחזיר אותנו למצב הרגיל.
שימו לב! כשנמצאים במצב זה אין אפשרות לרנדר כי לא הבאנו איתנו את המצלמה והתאורה.

הבעיה: אוקי לקחנו את האובייקט שלנו לתצוגה בלעדית עליו אבל מה לעשות יש לנו אובייקט גדול ומסובך שעדיין קשה להתמקד על חלקים ממנו.
הפתרון: וטיפ הזה נכון לכל מצב תצוגה בו אנו נמצאים פשוט לוחצים על Alt + B כעת איפה שנמתח רשת עם העכבר רק החלק הזה יוצג וכל האחרים יוסתרו, במצב זה נוכל גם גם לערוך את האובייקט, כדי להשתחרר ממצב זה לוחצים שוב על הקיצור.
שימו לב! הרשת שנוצרת בוחרת את זה מה שהיא מוצאת מזווית הצפיה שלנו כך שאם יש אובייקט נוסף מאחורה הוא לא יוסתר, יותר מזה אם אנו עוברים את הגבול של הרשת גם האובייקט שלנו יעלם בחלקו.

פתרון נוסף: אפשר להתמקד על חלק מסויים באובייקט ולהפוך אותו להיות המרכז של התצוגה על ידי לחיצה על Shift +B כעת איפה שנמתח את הרשת נקבל פוקוס על האיזור המדובר והוא יהיה המרכז, במידה ובחרנו אזור שהיה רחוק מהמרכז נצטרך לחת קצת זום אחורה כדי שהוא יכנס למרכז
שימו לב! ממכר.
שימו לב 2! ההתמקדות היא רק על האובייקט שנבחר ברשת, אם נמצאים בתצוגת רשת צריך לשים לב שבוחרים את האובייקט הרצוי באמת ולא איזה אובייקט אחר שנמצא לפניו, אפשר לראות דוגמה בסרטון למטה.

הבעיה: יש לנו סצנה, זהו סיימנו למדל את כל האובייקטים ואנו רוצים כעת לרנדר, יוצאים לטיול במרחב התלת ממדי ומחפשים זווית טובה למקם את המצלמה, רק מה? שכחנו להביא איתנו את המצלמה!

פתרון: תכירו  (אפס בעברית) Ctrl + Alt + 0, הקיצור הזה מביא את המצלמה לכל מקום שאנו נמצאים במרחב התלת ממדי וממקם את המצלמה בזווית הראיה העכשווית שלנו, כך שבמקום לטייל עם המצלמה אפשר פשוט לקרוא לה כשצריך אותה.

סוגי התמקדות נוספים:
  • על ידי בחירה של אובייקט מסויים או קודקוד ולחיצה על נקודה (.).
  • על ידי לחיצה על Ctrl + . (נקודה) הפוקוס יעקב אחרי כוונת התלת ממד שלנו.
  • לחיצה על ` (המקש שליד ספרה 1) תציג לנו את כל השכבות שיש בסצינה.
  • Shift + C יביא לנו את הכוונת התלת ממד למרכז (מאוד מאוד שימושי לשואלים).

ואין טוב ממראה עיניים















 עריכה: בעקבות הדרכה של קידמוס גיליתי שאפשר להגדיר את הסיבוב בעולם לפי בחירת האובייקט, דבר זה נעשה על ידי כניסה להגדרות כשמקצרים Ctrl +Alt + U >> Interface ותחת הקטגוריה View Manipulation לסמן V על Rotet Around selection







אין תגובות: