יום ראשון, 25 בספטמבר 2011

קופצים למים? בהצלחה.

לאחרונה אני רואה יותר בקהילה הישראלית חברה שמנסים להשתמש עם מנוע רינדור החדש של בלנדר הלא הוא Cycles, המנוע הזה נחמד מאוד לשימוש הבעיה איתו שאין לו הרבה תיעוד ורוב המידע עליו מגיע בעצם מניסיונות של משתמשים.

כבר זמן רב אני עוקב אחרי מידע ברשת על מנוע זה ומנסה בעצמי, הנה כמה דברים נחמדים שנתקלתי בהם.
קודם כל אם יש לכם שאלה איך עושים מה שווה מאוד לגשת לאשכול הזה ולשאול, כפי שתראו יש שם עבודות ממש יפות של משתמשים, עוד אשכול שכיף להסתובב בו ויש בו מידע אודות השימוש במנוע נמצא פה.

קדימה לעבודה

מי שהשתמש קצת במנוע הזה שם לב התאורה הגלובלית שלו מאוד נחמדה והדבר הכי כייף זה שאפשר לקבוע לפי איזה ניתוב קרניים המנוע ירנדר, כך למשל אפשר לקבוע שרק חומר מבריק יקבל תאורה מסויימת והאחרים לא, לדוגמא:


מה שיש פה זה תאורת עולם עם ניתוב קרניים לחומר גלוסי היות והחומר של האובייקטים הוא מבריק אז הם מקבלים את האור והפיזור וכל שאר הסצינה נשארת חשוכה.

נחמד נכון? יופי, עכשיו נראה משהו נחמד עוד יותר.
אחת הבעיות של המנוע הזה היא ההתמודדות של חומר זכוכית עם כל מיני שילובים של חומרים אחרים הרבה פעמים מה שיוצא זה הרבה נקודות לבנות שאף אחד לא הזמין אותם על הרנדר, מסתבר שיש שיטה להפחית את הגירעון והנקודות הלבנות של הרנדר על ידי שימוש במיקס כשמגדירים תאורה לאובייקט, מצד אחד של המיקס נשים תאורה ובצד השני כלום, עכשיו אתם שואלים נו ו... אז כך אם נגדיר את ה-fac של המיקס (הערך שמחליט איזה חומר ישלוט יותר ובאיזה צורה הוא ישולב) על נתיב התאורה של דיפיוז (Diffuse) הרינדור יהיה חלק יותר ונקי מנקודות לבנות.
מי שרוצה לראות את פרסום המקורי של הרעיון מוזמן למצוא אותו פה (תגובה 969).
ולצד הויזואלי של שילוב הצמתים.


חומר טוב, מה?

לסייקלס יש חומרים בסיסיים איתם הוא בא כמו זכוכית שקוף וכו' שילוב של החומרים יכולים ליצור יכולות מתקדמות למרות שהם לא מובנות במנוע, למשל SSS, כרגע אין למנוע ערך שישלוט על זה אבל על ידי שילוב של צמתים אפשר להגיע לתוצאות ממש יפות, נכון שכרגע זה האק אבל חשוב לזכור שהמנוע הזה עדיין פרא אלפא ונמצא בימים אלו הפיתוח מסיבי למרות הכל מי שמספיק מנוסה יכול להגיע גם לתוצאות שלא ממש מובנות בו.

תגובה 1:

Unknown אמר/ה...

אתה פשוט תותח!!!!
תודה רבה על המידע ועל זה שאתה עוקב אחרי הנושא