יום רביעי, 14 בספטמבר 2011

סקירת תוספים לבלנדר סיבוב שני


שלום לכם
בפוסט הקודם דיברנו על תוסף לבלנדר שנותן לעשות Extrude גם באופנים מורכבים של כמה פייסים כשכל אחד במקום אחר אכן תוסף חשוב.
כלי מדהים נוסף שיש לבלנדר למידול הוא כלי הלופ טולס (LoopTools) זה בעצם לא כלי אחד אלא סט כלים ,זה סקריפט שהיה בגרסה הישנה של בלנדר והוא שודרג בגרסה החדשה, מאוד קל להשתמש בו והוא חוסך המון עבודה מיותרת.

אז מה הוא עושה בעצם?
כך, כשנמצאים במצב עריכה (טאב במקלדת) ואנו בוחרים את הקודקודים אותם אנו רוצים לערוך לחיצה על W ואז על Loop Tools יעלה לנו התפריט הבא זה סט הכלים החדש שלנו.
נעבור אחד אחד ונסביר אל דאגה יש גם באגים.





Bridge
זה בעצם כלי משודרג של פקודת ה-F שמחברת בין פייסים אדג'ים וורטקס, התוספת שהכלי הזה נותן היא שניתן לבחור יותר מ-4 אדג'ים ולחבר יותר מפייס אחד בו זמנית, שימו לב לא תמיד הכלי הזה עובד, זה דבר שהולך להשתנות עם כניסת B-Mesh לתפקיד שזה ממש בקרוב.

Circle
 עוד כלי נהדר שיש לבלנדר וזה אפשרות לסדר את הקודקודים בצורת עיגול, לדוגמה אני צריך למדל גיטרה (כמו שקבלתי לשיעורי בית במאיה) ואני רוצה לסדר את הקודקודים בעיגול כדי ליצור לה את החור של התיבת תהודה, אז בבלנדר פשוט בוחרים את הקודקודים שרוצים שיהיו חלק מהמעגל והפעלת הפקודה תעשה את העבודה.

עוד אפשרות שימוש בכלי וזה לבחור קודקוד אחד ואז להפעיל את הפקודה זה יגרום לכל הקודקודים שבקרבה הראשונה לקודקוד הנבחר להסתדר במעגל.

Curve
כלי שאני כמעט ולא משתמש בו ולכן הידע שלי עליו דל, בגדול מה שהוא עושה זה כשבוחרים קודקוד או לופ של קודקודים בשתי מקומות שונים באובייקט למשל לופ בחלק העליון של כדור ולופ בחלק התחתון של הכדור הפעלת הפקודה תבצע סידור של הקודקודים בצורה חלקה. זה אמור להיות כלי ממש טוב כדי לארגן מש חלק רק שמשום מה על המחשב שלי כרגע זה לא עובד ;-(

Flatten
כלי יעיל שמאוד יעזור לחברה שעושים אדריכלות, מה שהוא עושה זה לקחת קבוצת קודקודים וליישר אותם לפלטה ולא משנה אם מחילים אותו על כדור או על כל צורה אחרת, זה אחד הפתרונות ליצירת קירות ישרים.

Loft
כלי נחמד מאוד הוא מזכיר את השימוש בנרבס במאיה, בוחרים כמה אדג'ים מאובייקט וכמה אדג'ים במקום אחר של האובייקט או אובייקט אחר הפעלת הפקודה תגשר בניהם, זה מזכיר קצת את פקודת הבריג' רק שללופט יש דבר נוסף נחמד, אם למשל אני יקח לופ של אדג'ים בלי פייסים רק אדג'ים ואני ישכפל אותו אחד מעל השני בצורה של רצף לופים שמפריד בינהם חלל בחירה של כל הלופים והפעלת הפקודה תגרום ליצירת מש מסודר בין כל האדג'ים.

Relex
לפקודה הזאת יש מקבילה יש סקריפט נוסף שעושה את העבודה כמו שהיא למרבה הפלא גם הוא נקרא Relex, מה שהכלי הזה נותן הוא יישור של קבוצת קודקודים לפי הקודקוד הראשון והקודקוד האחרון, כל האדג'ים שבדרך הופכים להיות מסודרים בצורה חלקה, הנחמד בו זה שאפשר להגדיר שאת שכמו שהוא מיישר את הקבוצה שבבחירה כך הוא יישר את כל הלופ של האובייקט, יש עוד הגדרות לכלי כמו בשאר הכלים.

למי שרוצה ללמוד יותר יש את האתר של המפתח בלינק הזה יש שם גם תצוגת וידאו שמציגה את אופן הפעולה
לרוב הסקריפט כבר מגיע בתא המטען של בלנדר רק צריך לסמן אותו שיפעל.




3 תגובות:

מכסח המדפסות אמר/ה...

אחח מאיה... איזו תוכנה מדכאת. גם אני לומד אותה בחודשים אלה והמעבר אליה לא היה חלק בכלל, אחרי שלמדתי את לייטווייב ואת בלנדר.

יש לי שאלה:
אני מבין שאתה נמצא הרבה בפורומים הישראלים של בלנדר (אישית אני לא נהנה להיות שם כי יש לי סלידה לא רציונאלית לממשק שהוא לא כמו ב - "תפוז") ורציתי לדעת אם אתה יודע כמה בעצם משתמשי בלנדר רציניים למעשה יש בארץ, פחות או יותר? האם אפשר לעשות אולי אירוע מגניב? גרפיקאים שמשתמשים בקוד פתוח הם זן נדיר אבל אולי אפשר להפוך את זה לגרעין חזק ומתפתח?

אשמח לתשובה.
האתר שלי:
printerk.com

Unknown אמר/ה...

גם אני מצטרף לרעיון של המפגש של כל הגרפיקאים בכלל והבלנדריסטים בפרט, מפגש שכזה במידה ויהיה מצולם ומסוקר טוב יכול מאד לעזור לקהילה ולייסד את הידע שלנו בצורה יותר טובה.
חוץ מזה ישר כח גדול על הפוסט!!! נגעת בדברים שיכלו לעזור לי אישית פעם במידה והייתי מכיר אותם... (ולחסוך הרבה כאבי ראש...)

Unknown אמר/ה...

שלום לך מכסח אני כבר הרבה זמן מנסה ליצור איתך קשר אבל הבלוג שלך לא מאפשר זאת משום מה,
בכל מקרה יש מסתבר משתמשי בלנדר יותר ממה שחשבתי ואני כל יום מגלה עוד (משום מה זה נראה כאילו אתה המשתמש היחידי כשזה ממש לא כך) אני מקווה שהמצב ישתנה בקרוב צפו להפתעות ;-)
בכל אופן אני אשמח אם יהיה לי את המייל שלך.

יניב אני שמח שכך זאת בדיוק המטרה וכן זאת באמת חבילת כלים נחמדה.